AnaHaber Logo
hamburger-menu
BILIM

“Tarihselci Bir Bilim Felsefesi Örneği: Thomas Kuhn” semineri

Anadolu Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü tarafından düzenlenen “Tarihselci Bir Bilim Felsefesi Örneği: Thomas Kuhn” semineri Edebiyat Fakültesi Turuncu Salonda gerçekleştirildi.

13.08.2025Güncelleme: 13.08.2025
“Tarihselci Bir Bilim Felsefesi Örneği: Thomas Kuhn” semineri
H. Gamze Güngör

Anadolu Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü tarafından düzenlenen “Tarihselci Bir Bilim Felsefesi Örneği: Thomas Kuhn” semineri Edebiyat Fakültesi Turuncu Salonda gerçekleştirildi. Anadolu Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Hüseyin Fırat Şenol’un konuşmacı olduğu seminere çok sayıda kişi katılım gösterdi.

Doç. Dr. Hüseyin Fırat Şenol: “Kuhn’un ustam olarak andığı Alexandre Koyre”

Anadolu Üniversitesi Edebiyat Fakültesi öğretim üyesi Doç. Dr. Hüseyin Fırat Şenol seminerde gerçekleştirdiği konuşmasında başlıca  tarihselci bilim felsefesi örneği olan Thomas Kuhn hakkında bilgileri katılımcılarla paylaştı. Doç. Dr. Şenol konuşmasında Kuhn’un “Bilimsel Devrimlerin Yapısı” kitabındaki ‘bir yandan bilim tarihindeki gelişmeleri görmezden gelip öte yandan bilimin yapısına ya da bilimdeki ilerlemeye ilişkin sağlıklı bir görüş oluşturmak olanaksızdır’ tezini  Vico’dan başlayarak Dilthey’a dek uzanan düşünce geleneğiyle ilişkilendirme denemesi olarak değerlendirilebileceğinden de bahsetti. İlişkilendirme denemesini beş adımla gerçekleştirmeye çalışan Doç. Dr. Şenol, Kuhn’un bilim felsefesi söz konusu olduğunda akla ilk gelebilecek unsurlara dikkat çekti.

Anadolu Üniversitesi öğretim üyesi Doç. Dr. Hüseyin Fırat Şenol konuşmasının değerlendirme ve sonuç kısmında: “Kuhn’un bilim felsefesine katkısını ve tarihselci düşünce yapısının etkisini hiçe sayarak değerlendirme girişimlerinin tümünün, bu düşünürün kendisinden bir kopuşu gerektirdiği söylenebilir. Kuhn ile ilgili bir değerlendirmede bulunurken, böylesi bir kopuş ancak ya tarihselci düşünce geleneğine karşı çıkmanın ikna edici gerekçelerinin sunulmasından ya da Kuhn’un bilim felsefesinin de eleştiriye açık olduğunu söyleyerek, bu eleştirilerin anlamlı olacağı tarihsel/tinsel/kültürel zemine işaret edilmesinden sonra anlamlı kabul edilebilir.” ifadelerine yer verdi.