21.11.2025•Güncelleme: 21.11.2025
Etkinliğe Öğr. Gör. Kazım Demirer, Eskişehir Go Oyuncu Derneği Başkanı Serkan Türkan, İstanbul Go Oyuncu Derneği üyeleri ve öğrenciler katıldı.
Dr. Öğr. Üyesi Özge Mutlu, bu yıl Go oyununa yönelik yeni bir akademik ve sosyal gelişim alanı oluşturarak öğrencilerin stratejik düşünme pratiklerini geliştirmeyi hedeflediklerini belirtti. Mutlu, etkinlikte katılımcılara Go oyununun tarihinden temel kurallarına uzanan kapsamlı bilgiler vererek; “Go, iki oyuncunun siyah ve beyaz taşlarla oynadığı, amaç olarak tahtada daha büyük alanı kontrol etmeye dayanan strateji oyunudur.
Hamleler karelere değil, çizgilerin kesişim noktalarına yapılır. Rakibin taşlarını tamamen çevrelediğinizde onları tahtadan kaldırarak üstünlük sağlarsınız.” dedi. Go oyununun tarihteki yansımalarına da değinen Mutlu, Enigma şifrelerinin çözülmesinde, Pearl Harbor sürecindeki stratejik analizlerde ve günümüzde QR kodun hesaplama mantığının geliştirilmesinde Go düşünce sistematiğinin etkili olduğuna dikkat çekti.
Dr. Öğr. Üyesi Mutlu: “Eskişehir’de her perşembe buluşuyoruz”
Dr. Öğr. Üyesi Mutlu, Eskişehir’de yürüttükleri çalışmalara da değinerek şunları söyledi:
“Biz bu oyunu Eskişehir’de aktif şekilde oynuyoruz. Eskişehir Go Oyunu Derneği üyesiyim ve herkesi bekliyoruz. Her ayın ikinci perşembesi hiç bilmeyenlere Go öğretiyoruz. Etkinliklerin yalnızca oyunla sınırlı olmadığını vurgulayan Mutlu, “Katılımcılarımız arasında her yaş grubundan insanlar var. Sadece oyun oynamıyoruz; sosyalleşiyor, gelişiyor ve strateji üretmeye başlıyoruz.” diyerek Anadolu Üniversitesi öğrencilerini etkinliklere davet etti. Dr. Öğr. Üyesi Mutlu, konuşmasını “Tavla kadere, satranç rakibe, Go kendine karşı oynanır. Bilinen akıl ve zekâ oyunlarının en eskisi, en kadimidir. Bu oyunu oynarken kendinizi tanımanın en iyi yolu budur.” sözleriyle tamamladı.
Soru-cevap bölümünün ardından ANAKARİYER Öğretim Üyesi Öğr. Gör. Kazım Demirer, Dr. Öğr. Üyesi Özge Mutlu’ya teşekkür belgesi takdim ederek etkinliği sonlandırdı.