AnaHaber Logo
hamburger-menu
KAMPÜS

Dijital çağda davranışsal bağımlılıklar çalıştayı gerçekleştirildi

22.05.2026Güncelleme: 22.05.2026
Dijital çağda davranışsal bağımlılıklar çalıştayı gerçekleştirildi
Aleyna Gürgen

Anadolu Üniversitesi Bağımlılık Önleme Çalışmaları Birimi tarafından “Dijital Çağda Davranışsal Bağımlılıklar: Önleme, Müdahale ve Politika Önerileri” çalıştayı gerçekleştirildi. Öğrenci Merkezi Nasrettin Hoca Salonu’nda düzenlenen ve tüm gün süren çalıştayda, dijitalleşmenin getirdiği riskler ve kurumsal çözüm önerileri masaya yatırıldı. Çalıştaya Anadolu Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Yusuf Özkay, Anadolu Üniversitesi Bağımlılık Önleme Çalışmaları Birim Müdürü Doç. Dr. Ayşe Çevik ile akademisyenler, çeşitli kurum ve kuruluşlardan alan uzmanları ve çeşitli sivil toplum kuruluşlarından temsilciler katılım gösterdi.

Doç. Dr. Ayşe Çevik: “Çocuklar ve gençler büyük risk altında”

Türkiye’deki dijitalleşme oranlarına ve artan risklere dikkat çeken Bağımlılık Önleme Çalışmaları Birim Müdürü Doç. Dr. Ayşe Çevik açılış konuşmasında şu ifadeleri kullandı: “Dijitalleşmenin giderek artmasıyla ülkemizdeki internete erişim oranı yüzde 96-97'lere ulaşmış durumda. Her yaş düzeyinde dijital erişim oranı arttı diyebiliriz. Öte yandan çocuklar ve gençler davranışsal bağımlılıklar açısından büyük risk altında. Bu açıdan bugünkü 6 ayrı masada altı ayrı temada tartışacaklarımız birbirinden bağımsız konular değil. Bugünün çıktılarını önemsiyoruz. Bu bir başlangıç olsun." Doç. Dr. Çevik ayrıca düzenlenen çalıştayın "2024-2028 Davranışsal Bağımlılıklar İle Mücadele Ulusal Strateji Belgesi ve Eylem Planı"nın amaç ve hedefleriyle tam bir uyum içerisinde yürütüldüğünü ve kurumlararası koordinasyon açısından büyük önem taşıdığını vurguladı.

Çalıştay kapsamında altı ayrı masada dijital kumar bağımlılığı, oyun (gaming) bağımlılığı, ekran bağımlılığı ve problemli internet kullanımı, siber zorbalık ve dijital riskler, dijital ebeveynlik ve aile rolü, kurumlararası koordinasyon ve politika geliştirme konuları ele alındı. İlk oturumda sorun tespiti yapılıp güncel durum değerlendirilirken ikinci oturumda ise çözüm önerileri ve müdahale planlarının geliştirilmesine odaklanıldı. Çalıştay masaların sunumlarının yapılması ve genel değerlendirmelerin ardından sona erdi.

 

Fotoğraf Galerisi

photo_6a1019abcf7fc.jpg
photo_6a1019790dfcd.jpg
photo_6a1019c16560a.jpg
photo_6a1019d574f2e.jpg
photo_6a101a089b61b.jpg
photo_6a101a22ba35e.jpg